SQL Server 2005 Analyis Services – Processzálás hiba

 
Tesztelések eredményének kiértékelése kapcsán adattárházzal és OLAP-pal játszottam kicsit a múlt héten. Ez a cikk volt a kiindulása alap az elméleti háttérhez.
Felraktam az új SQL Servert, és kipróbáltam az Analysis Services-t. Elég könnyen használható, minimális előképzettség és a Help minimális használatával sikerült is egy adatkockát létrehoznom, és adatokat lekérdezni belőle. Viszont két hibába is belefutottam már rögtön az elején:

– Megcsinálta a kockát Business Intelligence Developer Studio-ban (VS.NET 2005 SQL specifikus projekt sablonokkal), deploy-oltam a szerverre, majd a Process művelet segítségével feldolgoztattam az adatokat. Ment minden jól. Viszont később utána beszúrtam az alatta lévő adatokat tartalmazó SQL adatbázisba a dimenzió és a ténytáblába is új sorokat. Ezutána a Process hibával leállt, hogy nem találja a 3130-as ID-hoz tartozó sort a dimenziótáblában. Kétszer is leellenőriztam, megvolt a megfelelő sor rendesen. Végén már a kockát is újracsináltam, kipróbáltam mind a hat féle Process módot, de mindig ugyanaz. Végül a megoldás pofonegyszerű volt, rossz sorrendben akarta feldolgozni az adatokat, először a ténytáblát. Ezt a sorrendet viszont a BI Dev Studioból nem lehet állítani, csak a Management Studioból (az Enterprise Manager utódja). Ott egyszerűen a megfelelő dimenzión jobb gomb, process, és olyankor csak azt dolgozza fel. Ezután természetesen ment már a Process a Dev Studiból is.

– A másik problémát nem sikerült megoldanom, pedig az is biztos egyszerű lenne. Excelben akartam megjeleníteni az adatokat egy Pivot táblában. Az SQL Server egy virtuális gépben futott, a host gépen lévő Excelből csatlakoztam hozzá. Sehogy se akarta megtalálni az Analysis Servicest. Annyit sikerült elérnem, hogy innen leszedtem a  Native Client-et és az  Analysis Services 9.0 OLE DB Provider-t. Így már megtalálta az AS-t, megtalálta az Olap kockát, viszont azt mondta, hogy nem sikerült inicializálni az adatforrást. Semmi további támpont nem volt, így felraktam egy Excelt a virtuális gépre is. Ott pedig végigcsinálta pivot tábla varázslót, viszont nem hozott le adatokat vagy pedig azt mondat, hogy transport layer error. Úgyhogy végül hagytam az Excelt, és csináltam a BI Dev Studio preview-jében pár képernyőképet, amire szükségem volt:)

Kategória: Tech | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

