Hálózati kapcsolat letiltása parancssorból

Elég alap feladatnak tűnik, az ifconfig eth0 down windowsos megfelelőjét szerettem volna megtalálni.

Először a netsh parancs opcióiban néztem körül, de ott elég hamar elvesztem az almenük almenüiben:) Úgyhogy inkább körbenéztem kicsit neten, és elég gyorsan találtam fórum bejegyzéseket, ahol a DevCon programra hivatkoztak, ami a Device Manager (Eszközkezelő) parancssori megfelelője:

KB311272: The DevCon command-line utility functions as an alternative to Device Manager

Igen ám, csak itt nem a hálózati kártya nevét kell megadni, hanem az azonosítóját. Ezt a problémát oldja meg a netshx nevű kis cmd file, ami teljesen használható szintaxisúra alakítja a DevCon és a netsh parancsait. Pl. a

devcon disable NIC:HWIDS:PCI\VEN_10EC&DEV_8139&SUBSYS_01201558&REV_10:NICFN:LAN:

parancsnál azért a

netshx disable "LAN"

sokkal barátságosabb.

A dologban az a vicces csak, hogy a netshx a Novell által készített script:-)

Reklámok
Kategória: Tech | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

