Office 2007 vs. Campus és Microsoft Update vs. svchost.exe

 
Múlt héten összejátszottak az elemek ellenem:)
A Campusba négy hónap alatt se sikerült berakni az Office 2007-et, de ki akartam már próbálni, így egy ideig Eval verzióval használtam. Igen ám, de az pont múlt héten járt, és hétfőn előadást kellett tartanom, amire már korábban Office 2007-tel készítettem az előadást. Sebaj, majd visszarakom a régit, gondoltam.
Office 2007 leszed, Office 2003 felrak, Office 2007 compatibility pack telepítése, Office 2003 megnyit, pptx-t megpróbálom megnyitni, ééés, semmi. Nem ismert formátum:(
Próbáljuk meg mégegyszer. Most megpróbáltam a compatibility pack magyar nyelvű változatát felrakni, ugyanúgy semmi. Végre elolvastam a leírást a letöltésnél:), ott írják, hogy a telepítés előtt frissíteni kell az Office-t. Úgyhogy irány a Microsoft Update weboldal, frissítések keresése, várakozás, várakozás… és már az egeret se tudom mozgatni, a processzor 100%-osan terhelt. Miután nagy nehezen előjött a feladatkezelő, látszott, hogy az svchost.exe (általános folyamat, ami a rendszer szolgáltatásokat gyűjt össze és futtat) terheli a rendszert. Process Explorerrel könnyen ellenőrizhető, hogy az Automatic Update a ludas ténylegesen, előjött a jól ismert MSI/SVCHOST probléma.
 
A gyors megoldás:
  • Automatic Update kikapcsolása
  • Visszaállni Windows Update-re, mert ez a gond általában csak az Office frissítésekkel jön elő

Mivel én pont az Office-t akartam frissíteni, egiyk se volt megoldás. Ekkor kb. 1 órám volt még az előadásig, úgyhogy B tervként gyorsan szedtem egy PowerPoint Viewert, hogy legalább le tudjam játszani a pptx-t.

A problémára szerencsére már van közben megoldás, a WSUS blogban leírják:

  • WSUS Agent 3.0 letöltése (akkor is, ha nem akarunk WSUS-t használni, csak Microsoft Update-t)
  • KB927891 javítás letöltése

Nekem megoldott a problémát, lehetett utána frissíteni, és utána telepítve a compatibility packet már megnyitotta rendesen a pptx-t.

Ezt így leírva, nem tűnik olyan bonyolultnak, viszont mivel az alap probléma az volt, hogy a hiba miatt az automatikus frissítés úgy leterhelte a gépet, hogy az nagyjából használhatatlan volt, elég sok időt igényelt. Utólag belegondolva, sokkal gyorsabban és kevesebb idegeskedéssel megoldhattam volna, ha felrakok egy virtuális gépbe egy PowerPoint 2007 Evalt:)

Zárásként jó hír, hogy május 22-én kikerült a windows update-re is az MSI fix, így remélhetlőleg szép lassan megszabadul mindenki ettől a hibától. 

Reklámok
Kategória: Tech | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

