WSS v2 -> v3 upgrade

Project Server 2003 -> 2007 upgrade-re való készülés részeként kellett WSS upgrade-et is csinálnom. Természetesen nem ment olyan egyszerűen a dolog:)

Telepítő elindít, "Yes, perform an automated in-place upgrade", új fájlokat felmásolja, indul a SharePoint Configuration Wizard. Már az első lépésnél, a prescan eszköznél elhasal. Semmi értelmes hibaüzenet, csak link egy hosszú log fájlra. Ha ki akarjuk deríteni, hogy mi történt, akkor ez a blog bejegyzés segít, külön le kell futtatni a prescan eszközt.

Így már látszott, hogy a hiba a következő: "The current installation is using ‘Localhost’ for a server name, which is not supported. To fix this problem, run prescan /fixlocalhost." Ezen a prescan /fixlocalhost parancs segített is.

Azonban ez után is elhasalt, most a következő segítőkész hiba szerepelt a logban: "Action 3.0.2.0 of Microsoft.SharePoint.Upgrade.SPConfigurationDatabaseSequence2 failed". Megoldási javaslatra itt leltem, valószínűleg az a gond, hogy az előző félbeszakadt telepítés hagyott maga után pár dolgot, mert ez a tábla nincs benne a wss v2 beállítási adatbázisában.

Szerencsére volt annyi eszem, hogy ezt a próbát virtuális gépen játszottam meg, így csak vissza kellett állni az előző snapshotra, és próbálkozthattam az upgrade elejéről [NAGYON hasznos dolog a fizikai gépből virtuálisat készíteni, és azon próbálkozni először. Elég stresses lett volna, ha az éles rendszeren hal el az ugprade közepén, és adatbázis táblákból kellett volna törölgetni:]

Gondoltam, most már semmi sem állhat az upgrade útjába, hát, tévedtem. Most NullReferenceExceptiont kaptam. Sikerült kinyomoznom, hogy a gond az, hogy a WSS-t úgy telepítettem, hogy lokális adatbázis szervert használjon, és az adatbázis nevének (local)-t adtam meg. Ez viszont a v3-ban már nem megy, ott a szerver nevét kell megadni. Viszont miután elkezdtem az upgrade-et, nem élt a v2-es oldal, hogy meg lehessen változtatni. Elkezdtem keresgetni, hol lehet ez a beállítás, a procmon segített megtalálni a HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Shared Tools\Web Server Extensions\Secure\ConfigDb registry kulcsot, de ez is kevés volt. Úgyhogy újra snapshot visszaállítás, és még a működő v2 felügyeleti webhelyen meg kell változtatni a beállítási ÉS tartalmi adatbázis helyét is.

Így végre volt egy működő WSS-em, azonban ez még csak a feladat kisebb része. A Project Server upgrade is elakadt később, amikor az új 2007-es Project Web Access oldalt akartam létrehozni, de azóta azzal nem sikerült még foglalkoznom.

Technorati tags: ,
Reklámok
Kategória: Tech | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

