SCE2007 – távoli felügyelet

Az SCE-nek azért van erőforrásigénye, egy teszt virtuális gépnek is érdemes legalább 1 GB RAM-ot adni (de inkább 1,5 GB, ha van annyink), hogy ne kelljen perceket várni egy kép frissítésére, ezért kipróbáltam azt, hogy a menedzsment konzolját nem a szerveren futtatom, hanem egy másik gépen. Adva volt egy gép, ahol futott a teszt szerver, a laptopomra pedig felraktam az SCE konzolt. Két hibát is sikerült előhoznom:-) (A részletes hibajelzéseket lásd itt, beírtam az SCE fórumjába, amit mellesleg aktívan néznek és mindig érkezik válasz).

  • A teszt szervernek a külső lába volt rákapcsolva arra a fizikai hálóra, ahol a laptop volt. Ilyen felállásban természetesen lepattant a laptop a tűzfalról egyből:) Mivel nem tudtam pontosan, mit kéne kiengedni, és a tűzfalat nem akartam kikapcsolni [az egyetemi hálón voltunk rajta, ahol nem tud olyan gyorsan egy Windows feltelepülni, ha rá van kötve telepítés közben a hálóra, hogy ne kapjon Blastert], ezért azzal próbálkoztam, hogy beállítottam egy VPN-t a teszt szerveren. Így már csodásan továbbment a menedzsment felület, azonban a következő pillanatban nem kezelt kivételt dobott, és annak rendje és módja szerint elszállt alkalmazás hibával. Ok, hogy nem támogatott konfiguráció a VPN, sőt, meglehet, hogy nem is jutott eszébe senkinek, hogy tesztelje;), de azért nem szép a nem kezelt kivétel.
  • Ezek után átszerveztem a virtuális hálózatokat, és VPN nélkül próbálkoztam. Így már szépen próbálkozott az aktuális felhasználóval, amjd mivel nem admin felhasználóval vagyok bent, jelszót és felhasználónevet kért, örültem is, hogy végre sikerült ezt megoldaniuk. Azonban a válasz 401 Unauthorized hiba lett. Próbálgattam kicsit, hogy melyik webhely/komponens utasíthatja el a kérést, de nem lettem okosabb. Ellenőriztem még egyszer a tanúsítványokat, elvileg azok is rendben voltak, a leírásnak megfelelően: How to Install a Remote System Center Essentials Console [két dolog ehhez a linkhez: 1. most nem megy, remélem csak valami átmeneti. 2. Amikor néztem, el volt írva benne a tanúsítványok neve, a 6. pontnál a WSUSCodeSigningCert.cer fájlt kell a három tárolóba berakni és nem a WSUSSSLCert.cer-t] Végül válaszoltak a fórumon, hogy nem támogatott az a mód, hogy a kliens nem tagja a tartománynak, úgyhogy nem próbáltam tovább küzdeni vele.

Beléptettem a laptopomat az SCE tartományába, és onnantól kezdve egyből ment. A Health Report jelentésben ugyan a képeket néha nem jelenítette meg (néha meg igen, természetesen pont az előadás közben volt nem megjelenítős hangulatában:), de ezen gyorsan túltettem magam. Tehát a tanulság: a menedzsment klienst futattó gépnek is tartományi tagnak kell lennie (bár én ezt nem láttam a leírásban explicit leírva sehol, de az még néhol hiányos más helyen is. Pl. az előkövetelményeknél nem szerepel az Active Directory, jó a többi doksit olvasgatva tényleg triviális, hogy kell, de azért leírhatnák)

Ja, és a legviccesebbet elfelejtettem, van humorérzékük a fiúknak, a kilométeres kivételek előtt szerepel ez a megjegyzés (kiemelés tőlem):

"Note:  The following information was gathered when the operation was attempted.  The information may appear cryptic but provides context for the error.  The application will continue to run."

Technorati tags:
Reklámok
Kategória: Tech | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

