SCE 2007 vs. WSUS vs. SQL Server 2005 Embedded Edition

(egyre több ilyen vs. című bejegyzés lesz, de hát átlalában a problémák akkor jelentkeznek, ha több alkalmazás összeakad)

A következő történt velem. Volt egy szerver, amin volt először WSUS RC változat, aztán azt frissítettem a véglegesre. Ment is rendesen, néha elhalt a WSUS webhelyhez tartozó IIS munkafolyamat ugyan, de szépen újraindult magától, és túl sok minden használhatót nem találtam, hogy mi lehet a gond. A hibajelentéseket mindig továbbküldtem az MS-nek azért;-) Az SCE teszt rendszer telepítésének sikerén felbuzdulva gondoltam, ide is felrakom a System Center Essentialst. Szépen ment is a telepítés, megtalálta a WSUS-t és azt használta, megtalálta az SCE a kliens gépeket, és elkezdett dolgozni. A szervert elkezdte leterhelni, az SQL Server folyamat állandóan futott, de gondoltam hát most kezdte gyűjteni az adatokat, ez teljesen normális is. Mázlim volt, mert este még ránéztem a szerverre más miatt, és meglepődve láttam, hogy a rendszer partíción 0 MB a szabad hely. De délelőtt még vagy 10 GB volt, és az SCE adatbázisai biztosan más partícióra kerültek!

Rövid keresés után meg is volt a probléma forrása: a C:\windows\sysmsi vagy 10 GB volt. Mi a fene van itt? Belenézve egy SQL Server példány könyvtárstruktúráját találtam, a Data könyvtár üres volt, azonban a logs könyvtár majdnem 10 GB volt. Szépen tele volt 3 MB-os dumb fájlokkal meg szöveges log fájlokkal. Annyi történt, hogy jött a WSUS-hoz egy kérés, az szépen megfektette az SQL Server kiszolgáló folyamatát, az meg erre dumpot készített róla. Ez még jó is lett volna így, csak ezt megismételték vagy 2000-szer a nap folyamán:-) Gondolom nem volt valami rendben az eredeti WSUS-sal és amikor az SCE elkezdte lekérdezni, előjött a hiba. Nem tudom pontosan mi volt a gond, örültem, hogy mi le tudtam szedni az SCE-t gyorsan, és nem állt le a szerver:)

De egyáltalán hogy került SQL szerver ebbe a könyvtárba? Kicsit utánanézve kiderült, hogy elég figyelmetlen voltam, és pár dolog mellett elsiklottam.

  • A WSUS telepítésekor ha nem adunk meg SQL Servert neki, akkor felrak egy SQL Server 2005 Express-t, ebből is az Embedded verziót. Ez olyan, mint a WMSDE volt régebben, tehát ugyan az egyszerüsített változata az SQL Servernek, de nincs benne az adatbázis méret korlát (a 4 GB-os maximális mdf fájl limit), viszont csak az adott termék adatait tárolhatja. Újabban Windows Internal Database néven is fut (pl. WSS v3 vagy a Windows Server 2008 így hivatkozik rá).
  • Az SCE install során az SCE felrak magának egy új SQL Expresst, mert nem tudja használni az Embedded Editiont, viszont a WSUS adatbázisát (susdb) nem migrálja, az továbbra is az Embedded Edition példányról fut. Ezért volt az, hogy még mindig futott az Embedded Edition.

Tanulság: jó az Embedded Edition, de azért csak ésszel vele:)

 

Reklámok
Kategória: Tech | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

