Windows Server 2008 Core változat

Kellett egy tartományvezérlő az egyik laborhoz, de lehetőleg minél kisebb memóriaigénnyel, így ez jó indok volt, hogy játszak kicsit az új grafikus felület nélküli változattal, a Core-ral. Egész jópofa, tényleg elmegy elég kis erőforrásigénnyel. Azért nem teljesen grafikus felület nélküli, pl. notepad-et lehet indítani benne, bár valami ősi változat van benne, úgy nézett ki, hogy nem ismeri a Unicode-ot és a fájl megnyitás ablaknak is kicsit oldschool utánérzete van:)

Az Active Directory telepítés is könnyen ment, mondjuk kicsit csaltam, egy nem Core szerveren indítottam el a dcpromo-t és ott nyomkodtam végig a varázslót és a befejezés előtt elmentettem az unattended válaszfájlt:)

Az AD leszedéssel (DC demote) viszont gondom volt. Egy DC-m volt csak, és a leszedéssel egyben meg is akartam szüntetni a tartományt is. Itt találtam egy mintát a válaszfájlra, ez az én esetemben nem működött. Nagy nehezen sikerült összehozni, csak ennyi kell bele:

[DCINSTALL]
AdministratorPassword=ErosJelszo
IsLastDCInDomain=Yes
RemoveApplicationPartitions=Yes

Ami zavart, hogy nincs olyan opció, amiből egyértelműen látszik, hogy ez most nem telepítés hanem lefokozás. Azt hiszem ez csak abból derül ki, hogy az AdministratorPassword opciót csak ilyenkor lehet megadni.

Kategória: Tech | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

