Windows Server 2008 aktiválása

Az RC0 próbálgatása során futottam bele a következőbe: volt három virtuális gépem, amik be voltak állítva a feladatátvételi fürthöz. Három interfésszel (kliensek, egymás és iscsi tár felé), mindegyik privát IP címmel, nincs átjáró beállítva. Azonban az egyik virtuális gép hirtelen úgy gondolta (pont a mérés előtt egy nappal, amikor használni kellett volna), hogy ő most elfelejti, hogy aktiválva volt már, és újra kell aktiválni. Igen ám, de Internetre nem lát ki a gép, így hiába adtam meg neki új kulcsot, nem tudta elvégezni az aktiválást, és szépen kilépett a gép, nem tudtam semmit kezdeni vele:( A megoldás a következő volt:

  • "Access computer with reduced functionality" opció választása, ilyenkor feldob egy IE ablakot, ahol megnyitná az MS oldalát, a fenti okok miatt ez nem megy.
  • Node, van már egy IE ablakunk! Innen a vezérlőpultot nem sikerült megnyitni, viszont a C:-t igen.
  • Gyorsan el is indítottam egy cmd.exe-t
  • Innen már sima ügy, netsh-val átállítottam, hogy DHCP-től kérjen IP címet, ipconfig /release majd ipconfig /renew, volt IP cím, lehetett aktiválni.

Azt mondjuk a mai napig nem értem, hogy egy Release Candidate változat esetén miért kell bajlódni az aktiválással.

Kategória: Tech | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

