Thin blue line

avagy hadakozás az Outlook 2007-tel. Szeretek úgy válaszolni a levelekre, hogy inline beírom a megfelelő részhez a megjegyzéseimet, így akkor nekem is könnyebb írni a választ, mert látom mire írom, és aki olvassa, annak se kell görgetnie, ha meg akarja nézni az eredeti szöveget. Viszont úgy tűnik, az Outlook szeretné tűzzel-vassal irtani ezt a módszert:) Sima szöveges levélnél még rá lehet venni a beállításoknál a Prefix each line of the original message opcióval, ilyenkor szépen kirakja a > jelet az eredeti szöveg sorai elé, és mindenki boldog. Igen ám, de HTML levélnél már nem enged, ilyenkor az eredeti levél szövege elé egy vékony kék vonalat rak ki. Nem baj, azért se hagyom ennyiben, váltsuk át a válasz szövegét sima szövegre! Így szépen eltűnik a kék vonal, azonban nem rakja ki a > prefixet a válasz elé, patt helyzet. Akkor vissza a HTML formához, elkezdem írni a választ. Az eredeti levél fölötti részbe tudok írni, ott nincs ott a kék vonal, azonban hiába nyomok entert az eredeti szövegben és írok be közé valami újat, az a válasz szöveg formátumát használja, de ott van előtte a kék vonal. Ez így viszont nem jó, szerintem nehéz megtalálni az új szöveget. Gondoltam, tüntessük akkor el a kék vonalat:

  • A szöveg és bekezdés beállításainál  nem látszik semmi ilyesmi.
  • Hiába veszem le a szegélyt, a kék vonal nem az, az még a szegélyen túl van.
  • Style inspectorral is megnéztem, de semmi plusz formázás nincs rajta azon kívül, hogy nem fekete színű a betű.
  • Még a formátum másolást is megpróbáltam, de a kék vonal azon is felül áll, egyszerűen ilyen eszközökkel nem lehet legyőzni.

Reméltem, nem én vagyok az egyetlen, aki ezzel a problémával küzd. Jól sejtettem, az "outlook reply html blue line" keresésre 58000 találatot kaptam, például a sokat mondó The thin blue line (final cry for help). Megpróbáltam az ott leírt megoldásokat:

  • Outlook 2003-ban működött, hogy az új szövegre alkalmaztuk a normál stílust, és eltűnt a vonal. Outlook 2007-ben kivédték ezt a támadást, a szöveg fekete színű lesz, de a csík maradt.
  • Outlook 2003-ban működött a behúzás csökkentése gomb. Outlook 2007-ben ez ellen is védekeztek, az a meglepő helyzet áll elő ilyenkor, hogy a szöveg becsúszik a kék vonal alá (!), mintha az egy, a szövegen kívül (felül) álló entitás lenne.
  • Outlook 2003-ban működött, hogy az eredeti szöveg formátumát állítjuk át sima szövegre, és utána válaszolunk rá, ilyenkor bekerül értelemszerűen a prefix az eredeti szövegbe. Outlook 2007-ben ezt a kiskaput is beszüntették, nem lehet változtatni az eredeti levél formátumát.

A fórumokat olvasva két dolog körvonalazódott bennem:

  1. Ezt már Outlook 2000 óta probléma, és egy csomó embert zavar. Miért nem lehet 7 év alatt megoldani??
  2. Olyan mintha az új verzió készítése előtt valaki végigolvasta az összes fórumot, megkereste volna az összes kiskaput, és szándékosan megszüntette volna azokat. Ez a kék vonal valakinek nagyon fontos lehet (dráágaszágom:), és megpróbálja mindenképpen megvédeni, nehogy megszakadjon.

Azt sikerült még megtalálnom, hogy a beállítások között a Mail Format / Stationery and Fonts résznél lehet a válasz stílusát állítani. Mondanom se kell, a kék vonalat nem lehet eltüntetni, még a színét se lehet állítani. Annyit lehet még tenni, hogy beállítjuk a Mark my comments with résznél, hogy rakjon > jelet az én megjegyzésem elé. Gondoltam, a semminél több, azonban ez a következő szöveget produkálja:

image

Na most erre mit mondjak? Mit keres ott a [] jel a prefix karakter körül? Miért nem lehet akkor az összes sor elé odarakni? Ok, beírhatom a nevem oda, és akkor van értelme a dolognak, de hadd döntsem én el, hogy hogyan szeretnék levelezni:) A kék csík viszont így is maradt. Elpusztíthatatlan..

Így utólag visszaolvasva lehet, hogy kicsit túldramatizálom a dolgot:), de akkor is zavart, hogy nemhogy javult volna a helyzet az új verzióban, hanem egyenesen romlott. Ha valakinek van ötlete rá, szívesen veszem!

Reklámok
Kategória: Tech | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

