Windows Vista KMS probléma

A Tisztaszoftveres Windows Vistát próbáltam meg telepíteni egy virtuális gépbe, de az aktiváláskor DNS name does not exists hibát dobott. Fura, mert már korábban használtam ezt, és akkor jól megtalálta az egyetemi KMS szervert és beaktiválta gond nélkül.

A Network Monitor megmutatta, hogy a _vlmcs._tcp SRV rekordot keresi a kliens, ez jelzi, hogy hol érhető el a KMS. Hiába kerestem ilyen SRV rekordot az egyetemi DNS szerveren, nem találtam én se (nslookup -type=srv _vlmcs._tcp), nem a virtuális gépben volt a hiba. Így aztán, miután sikerült kideríteni a KMS IP címét, annyit tettem, hogy ideiglenesen egy saját DNS szerverbe felvettem a fenti SRV rekordot, beállítottam a Vistán, hogy használja ezt a szervert és a szerverhez tartozó DNS utótagot, így egyből sikerült is aktiválnia magát.

A _vlmcs._tcp rekord szerkezetét pl. innen lehet lenézni:

_vlmcs._tcp.<your DNS domain>. 3600 IN SRV 0 100 1688 <KMS IP vagy domain név>

Reklámok
Kategória: Tech | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

