Az eltűnt VPN ikon nyomában

A mai nap folyamán arra lettem egyszer csak figyelmes, hogy az asztalon lévő VPN kapcsolatnak nincs meg a rendes ikonja.

A tulajdonságainál a Change Icon részt megnézve a következő fogadott:

 image

Hát igen, itt bizony tényleg nincs itt:) Google-ban nem találtam elsőre semmi használhatót, így, nehogy már ne találjam meg alapon:), elkezdtem Process Monitorral nézni, hogy hátha tényleg valami DLL-t vagy ikon fájlt nem tud betölteni. A shell32.dll, netshell.dll-hez és a pnidui.dll-hez nyúlt hozzá, de ezek egyikben se találtam az ikont (pedig van itt jó néhány hálózatos ikon). Akkor kezdett végképp furcsa lenni, amikor viszont Intézőből megnézve az Asztal könyvtárát a következő fogadott:

 image

A fájl nevénél nem látta az ikont, a részleteknél viszont már megtalálta rendesen. Ügyes:)

Végül fogtam magam, és elindítottam egy Vistát egy virtuális gépben, hogy ott megnézzem, hogy honnan szedi az ikont. Ott látta rendesen, azonban a Change Icon résznél itt is a fenti képernyőt hozta fel, a shell32.dll-ben a bal felső ikon volt kijelölve itt is. Később megnéztem, és ha egy vezetékes hálózati kapcsolatról készítünk egy parancsikont, annak megjelenik rendesen az ikonja, viszont a Change Iconnál ugyanez az ikon van kijelölve, talán ha más DLL-ből olvassa be menet közben az ikont, akkor van ilyen?

Annyit láttam még, hogy a C:\Users\user\AppData\Local\Microsoft\Windows\Explorer lévő thumbcache fájlokat olvassa még sokszor. Viszont próbáltam azt, hogy a hálózati kapcsolatok listájánál a nézetet átállítom extra nagyra, ilyenkor látványosan egy pillanatra nem jelenik meg még az ikon, most olvassa be először, de ilyenkor se láttam új dll-t betöltődni.

Utolsó ötletként még leszedtem az IconsExtract programot, és kiszedtem vele a futó explorer.exe-ben lévő összes ikont. Gondoltad volna, hogy kb. 1100 ikont tudna megjeleníteni az explorer alapesetben Vistán?:) Átfutottam ezeket is, de itt se találtam (mondjuk könnyen lehet, hogy elnéztem, egy idő után már kicsit összefolynak), külön-külön megvan a két számítógép és az épület is, de egy ikonban nem láttam őket:(

Végül a megkerülő megoldás annyi lett, hogy újraindítottam az explorer.exe-t, és így most már látta a parancsikonnál is az ikont, de sajnos így nem sikerült megtalálni se azt, hogy mi miatt tűnt el, se azt, hogy hol tárolja ezt a nyomorult ikont.

Ha valaki megtalálja, írja már meg!:)

Kategória: Tech | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

