További irodalomjegyzék stílusok a Word 2007-hez

A Word 2007-ben elég rendesen átdolgozták az irodalomjegyzék részt. Eddig túl sokra nem tudtam a saját cikkeimnél használni, mert a beépített stílusai különböztek azoktól, amiben nekem kellett leadni a cikkeket. Ezen kívül saját, XML alapú formátumot használ a hivatkozások tárolására, nekem meg BibTeX-ben volt meg egy csomó adat. Ezen most két dolog segített valamelyest:

  • Microsoft Word 2007 Bibliography styles: Codeplex weboldal, ahol további stílusokat gyűjtenek. Egy elég hosszadalmas XSL-t kéne testreszabni új stílus létrehozásához, úgyhogy nagyon örültem, amikor itt az IEEE stílust megtaláltam.
  • Bibutils: a Bibutils eszközökkel lehet már a különböző formátumok (BibTeX, Word 2007, RIS) között konvertálni, nekem egész jól működött.

Azért még messze van a tökéletestől (pl. nem lehet olyat, hogy az első szerző családneve alapján rendezze a hivatkozásokat, vagy a szövegben való előfordulás alapján, ami gyakran követelmény).

Ami viszont most nagyon megtetszett, az a Zotero. Firefox modul, felismeri, ha egy oldalon hivatkozások vannak, és egy kattintásra elmenti azt. Elmenti a weboldalt is, és az ismertebb kiadók lapjairól (Springer, IEEE, ACM) még a PDF fájlokat is leszedi, ha van hozzáférésünk. Utána lehet RIS-be/BibTeX-be exportálni, és van rendes Word 2007 beépülő modulja is.

Kategória: Tech | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

