Windows Server 2008 kézi aktiválás

A hálózati terheléselosztás és feladatátvételi fürtök méréseinkre készültem fel, és megint beleütköztem abba a problémába, hogy Windows Server 2008 alatt már nem úgy megy a volume license, mint régen. Így nem olyan egyszerű tesztrendszereket készíteni. Kulcs nélkül 60 napig lehet használni, és ugyan ezt ki lehet terjeszteni 240 napra (lásd ezt a KB cikket), de ez nem sokat javít azon, hogy így is évente újra kell gyártani az összes virtuális gépet. 2 külső DNS szerver, 1 DC, 2 web szerver, 1 SQL, 2 feladatátvételi fürt tag – nem két perc mindent beállítani rajtuk:-)

Nézegettem az aktiválás leírásait:

  • Volume Activation Planning Guide: Itt azt javasolják, hogy labor környezetben nem feltétlen kell aktiválni a virtuális gépeket.
  • Product Keys: azért nem olyan egyszerű az élet, hogy van sima, MAC meg KMS kulcs, a táblázatból látszik, hogy azért ezt még sikerült megbonyolítani:)

Végül az alap virtuális gépet aktiváltam, aztán ebből linked clone-okat gyártottam az egyes gépekhez, és ezeket fogjuk a mérésre szétmásolni (és néha newSID-eltem. Bár egyre kevésbé vagyok meggyőződve, hogy teszt környezetben kell-e a newSID vagy sysprep. Tudom, hogy nem támogatott, de okoz technikai gondot?). A tavaly tapasztaltak idén is előjöttek: négy gép közül egy két nap és vagy négy újraindítás után rájött, hogy őt akkor most újra aktiválni kell. Nem értem, hogy miért pont az, miért pont akkor, és a többit miért nem. Mindegy, annyit tudtam tenni az ügy érdekében, hogy kézire állítottam az újraaktiválást, 30 nap alatt újra lemennek a mérések, akkor meg visszaállok arra az állapotra, amikor még nem akart aktiválni.

Disable Automatic Activation:

At the command prompt, type Regedit.exe and then press Enter.

4. Navigate to HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\SL\Activation.

5. In the tree pane, click Activation, and then right-click the Manual value.

6. In the Value data box, type 1 and then click OK.

7. Exit the registry editor.

Reklámok
Kategória: Tech | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

