VMware Workstation virtuális gép streaming

A 6.5-ös Workstationnek nézegettem az újdonságait amikor megjelent, és belekerült a következő funkció:

Make Virtual Machines Available for Streaming from a Web Server: With virtual machine (VM) streaming, virtual disk data is fetched on demand. You can power on a virtual machine soon after you begin downloading it from a Web server.

Érdekesnek tűnt, úgyhogy gondoltam kipróbálom egy IIS 6.0-val. Felraktam egy virtuális gépet a webszerverre, aztán megadtam az URL-t a Workstationnek, és nem történt semmi:) Kipróbáltam a szerverről lekérni a vmx fájlt, de úgy se ment. Megnéztem az IIS logot, hogy a szerver mit lát a kérésből:

2008-09-30 09:57:57 W3SVC1 127.0.0.1 GET /vmware/test/debian-31r0a-i386-netinst-kernel2.6.vmx – 80 – 127.0.0.1 Mozilla/4.0+compatible;+MSIE+7.0;+Windows+NT+5.2;+.NET+CLR+1.1.4322;+.NET+CLR+2.0.50727;+.NET+CLR+3.0.04506.30;+.NET+CLR+3.0.04506.648;+.NET+CLR+3.5.21022) 404 3 50

A lényeg a vége, 404.3-as hibakódot adott vissza az IIS. Ennek a jelentése: IIS Status codes

404.3-MIME Map Policy Prevents This Request: If a request is denied because a MIME map restriction is in effect, a 404.3 error is returned.

A vmx, vmdk, stb. fájlkiterjesztések nincsenek beállítva a webszerveren, így az természetesen nem szolgálja ki az ezekre irányuló kéréseket. A VMware doksiban viszont én nem találtam meg az erre vontakozó beállításokat, de gyorsan ki lehetett találni:

image

Ezeket beállítva a kliensben már meg tudtam nyitni a virtuális gépet, és szépen el is indult, közben a háttérben szedte le folyamatosan a szükséges fájlokat. A virtuális gép konfigurációs fájljába be is került, hogy ezt távoli szerverről szedtük le:

config.baseUrl = "http://10.10.1.1/vmware/test/debian-31r0a-i386-netinst-kernel2.6.vmx"

Jópofa funkció, de mondjuk ezt a MIME beállítást beleírhatták volna a leírásba:-)

Kategória: Tech | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

