A System32 könyvtár elérése 64 bites Windowson

Két elsőre függetlennek látszó, fura hibába futottam bele a Windows 7 Beta virtuális gépen a félév során:

1. Az installutil segítségével szeretem volna telepíteni egy dummy szolgáltatást, amit a System32 könyvtárba másoltam be. De az installutil sehogy se akarta megtalálni, nem is akart log fájlt készíteni a telepítésről, csak hibát dobott a végén. A fájl hozzáférési jogok látszólag rendben voltak.

2. Az exetype kis segédeszközzel akartam majd megmutatni, hogy az smss.exe (Session Manager Subsystem) azon kevés programok egyike Windowson, amik a natív API-t hívják, és nem a Windows API-n keresztül érik el az operációs rendszert. Azonban itt se akarta megtalálni az egyébként ott lévő fájlt:

image

Elővettem a Process Monitort, hogy megnézzem, mi megy a háttérben. A cmd.exe és az exetype.exe ezeket a műveleteket hajtotta végre:

image

Az utolsó sor segít a megoldásban, a fájlt nem a System32-ben, hanem a SysWOW64 könyvtárban keresi. Tehát a probléma forrása nem a Windows 7, hanem az, hogy 64 bites volt a virtuális gép. Az MSDN-en így már meg is találtam a választ:

The %windir%\System32 directory is reserved for 64-bit applications. Most DLL file names were not changed when porting to 64-bit, so 32-bit applications must use a different directory as their System32 directory. WOW64 hides this difference using a file system redirector.

Whenever a 32-bit application attempts to access %windir%\System32, the access is redirected to a new directory, %windir%\SysWOW64.

Hogy lehet akkor mégis elérni a system32-ben lévő fájlokat?

1. Az installutil-nak van 64 bites verziója is a C:\Windows\Microsoft.NET\Framework64

2. Idézet a fenti MSDN oldalról: “Starting with Windows Vista, 32-bit applications can access the native system directory by substituting %windir%\Sysnative for %windir%\System32.” Tehát a sysnative aliast kell használni 32 bites alkalmazásokból. Így már ment rendesen az exetype is:

image

Apróság, de jó tudni, sok hajtépést meg lehet spórolni, ha belefutunk:-)

Reklámok
Kategória: Opre
Címke:
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

