Microsoft ICE és Project Tuva

Nemrég panorámaképeket szerettem volna összerakni pár fényképemből, és ehhez kerestem egy megfelelő programot. Valami egyszerű megoldás kellett volna, hiszen a fényképeket is különösebb előkészület nélkül készítettem (pl. nem volt nálam állvány).

  • Itt van egy egész jó alap leírás: Panoguide
  • Végül pedig ezt a programot használtam: Microsoft Image  Composite Editor (ICE). Egyszerű kezelőfelülete van, létezik 64 bites verziója is, és minden különösebb előismeret nélkül lehet használni:-)

Az ICE kapcsán kezdtem nézegetni újfent a Microsoft Research honlapját, teljesen megújult (egész levetkőzte a tipikus “akadémiai” külsőt:). Itt találtam még egy érdekes fejlesztést:

Project Tuva: egy webes videónéző kifejezetten oktatási célokra. A videó mellett ott a szöveg átirata folyamatosan, a videó egyes részei meg vannak jelölve, így könnyű odaugrani a fontosabb részekre. Lehet saját jegyzeteket hozzáfűzni, vannak kapcsolódó leírások az egyes jelenetekhez, és mindez még kereshető is. Általában nem annyira szeretem a videós oktatóanyagokat, mert nehéz benne megtalálni a lényeges részeket, de így már sokkal használhatóbbak lennének azok is (mondjuk gondolom nem kis munka így felkészíteni egy felvételt). Mindenesetre egy példa van fent az oldalon, Feynman híres fizika előadásai, érdemes belenézni!

Kategória: Tech | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

